Krakowska tolerancja okiem kamery

"Tu jest Polska" - reportaż Miłosza Kozioła

Zachęcamy was do obejrzenia reportażu "Tu jest Polska" Miłosza Kozioła, wyprodukowanego przez TVP Kraków. Tłem dokumentu jest krakowski Marsz Tolerancji z 2008 roku - reportaż wychodzi jednak poza granice "lokalne", próbując przedstawić przekrojowy stosunek polskiego społeczeństwa do gejów i lesbijek i do "tolerancji" w ogóle.

Reportaż został wyróżniony w kategorii film dokumentalny na festiwalu "Pieczęć Wyszehradzka" w 2008 roku. Dokument w przyszłym tygodniu wyemituje TVP Kraków (wtorek 6.10.2009 godz. 18.10 i sobota 10.10.2009 godz.16.50), a już dziś można go obejrzeć w internecie na stronach TVP: http://ww6.tvp.pl/20667,20080617736908.strona

 


(mk)

Dodano: 01. października 2009
 


podoba mi się (6) nie podoba mi się (14)
Jeśli chcesz określić że podoba Ci się lub nie najpierw się zaloguj.





strony:   1 2 3 4
wikizlosnica (19) Alwernia / Kraków / Alanya   2009.10.11 11:07
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
A co do wychowania seksualnego w szkołach...
To powinno być wprowadzone od 4 klasy szkoły podstawowej.
Dlaczego?
Ano dlatego, że coraz częściej się słyszy o tym, że chłopcy pod prysznicem po WF zaczynają wszystkiego próbować.
I gdyby wcześniej to wprowadzili, może i ja jako niezaspokojone wiedzą dziecię straciłam dziewictwo w wieku 13 lat z facetem i od tamtej pory jestem biseksualna, bliżej less.
Od początku każde dziecko powinno odkrywać swoją naturę bez skrępowania i wiedzieć, co jest grane w tym temacie. Dlaczego nikt tego nie zauważa?

A teraz parada.
Pokrótce:
Popieram.
 
euforia (24) Łódź/Wawa   2009.10.07 23:50
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
Sick dodam jeszcze, że masz 17lat, więc ewentualnych efektów masz prawo nie widzieć tak samo jak ja zresztą. Natomiast znam lesbijki, które mają po 30, 40 pare lat i z tego co mówią różnica w mentalności ludzi co do osób homo zmieniła się baaardzo i to na lepsze. Pytanie skąd ta zmiana?? Myślę, że każda parada, akcja czy inna próba wszczęcia dyskusji na ten temat dostarcza nam i zażartych przeciwników jak i osoby bardziej nam przychylne.. ale z jakiegoś powodu bilans jest na plus.
Trzeba pamiętać, że temat homoseksualizm jest kontrowersyjny.. a kontrowersje zawsze budzą agresję ludzi tych najbardziej na nie, który być może nie walczyli z nami tyle, jeśli nie będziemy walczyć my o własne prawa. Tyle, że skrajnego homofoba i tak się nie przekona do własnych racji.
Moje porównanie było baaardzo trafne. Ty demonizujesz parady tak jak każdy homofob.. tyle, że każdy homofob w ten sam sposób będzie demonizować i edukację seksualną i każdy inny sposób walki o równe prawa. To, że "homosie" chcą "deprawować dzieci w szkołach" wzbudza taką samą agresję i tak samo szkodzi jak to, ze "homosie pokazują dupy na paradach". Dziwi mnie, że tego nie widzisz. :>
 
euforia (24) Łódź/Wawa   2009.10.07 23:33
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
sick:
euforia:no ja wzięłam się do roboty dawno.zresztą codziennie daję ludziom do zrozumienia,że jestem osobą taką jak inne i ba, wielu już odeszło od homofobii.UE.jak UE i przykład z zachodu ma nam pomóc,hm?będzie dawało łapówki politykom czy darmowe lekcje o tolerancji?zresztą,nawet jeśli. załóżmy,że jest jakiś tam rok i możemy zawierać związki małżeńskie.parady i tak będą tak jak dzieje się to np.w Hiszpanii.i podaj mi cel tych oto parad.skoro nie mają o co walczyć,bo mają prawa,to chyba nie nazwiesz tego niemanifestacją swojej seksualności?no proszęęę.
materiałem,owszem,można manipulować.ale jeśli leci z odbiornika i do mas.a moi znajomi raczej nie koloryzują.
nie,dlatego jak już napisałam twoje porównanie się zbytnio nie udało,wybacz.
widzisz.demokracja to prawa większości,więc o jakim doskonałym sprawdzaniu demokracji ty mówisz?demokracja jest dobra tylko z założenia.tylko i wyłącznie.
 


Przede wszystkim UE wymusza na Polsce wprowadzenie chociażby skutecznego prawa antydyskryminacyjnego. Politycy chowają głowę w piach puki mogą, ale jak zaczną się sankcje (a nie długo zaczną), to chcąc nie chcąc będą musieli je wprowadzić. Furteczkę do równych praw otwiera również traktat lizboński (Irlandia zagłosowała już na tak, to Kaczor też powinien). To nie jest żadna "łaska", to się nazywa prawo.. nie ma to nic wspólnego z łapówkami i niczym takim :>
W Hiszpanii jest też jeszcze do zrobienia to i tamto. Wiem, bo tam byłam.. poza tym Sapatero jest lewicowy.. zobaczymy jak się rząd zmieni.
Nie będę się już kłócić czy tam się manifestuje orientacje czy nie. i tak masz swoje zdanie. Mogę za to na pewno powiedzieć czemu bywam na takich imprezach i celem na pewno nie jest manifestacja seksualności. Mogę to powiedzieć za siebie i swoich znajomych.
Co do twoich znajomych to wierz mi WSZYSCY czasem koloryzują. Polacy na paradach nawet się za dobrze nie bawią.. i to jest przykre. Więc nie uwierzę o opowieści o gołych dupach do póki gołej dupy na paradzie nie zobaczę. To chyba logiczne nie? Czy powinnam uwierzyć osobie na słowo, która takiej parady na oczy nie widziała???
Skoro się porównanie nie udało to powiedz czemu.. bo na razie nie potrafisz widzę..
A co do demokracji jako ustroju to na jaki byś go zamieniła? Monarchia? Oligarchia? Komunizm? A może masz jakiś własny pomysł na nowy ustrój?? Nie chodzi o to, że demokracja się zawsze sprawdza.. ma też wady, ale lepszego ustroju nie wymyślono do tej pory. Zresztą wszędzie tam gdzie jest świat jakoś idzie do przodu.. z tolerancją też.
 
azlukasz (27) Leuven   2009.10.07 20:00
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
po pierwsze chciałbym dyskutować, nie gryźć się , a teraz krótko:

- DUPCZENIE to metafora możliwości realizowania swojej seksualności w dowolny sposób, pod seksualnością natomiast nie rozumiem wyłącznie seksu, ale też pożądanie i miłość. Może niefortunna z mojej strony metafora, ale chyba było to na tyle jasno wyjaśnione, że atakowanie mnie w ten spoób wydaje mi się kuriozalne

- parada to nie tylko impreza, ale a) ZADYMA - czyli patrzcie jacy jesteśmy b) święto-impreza jak we Francji - przez co chciałem pokazać że zawsze lepiej ją mieć niż nie. A to stąd, bo napisałaś, że w Hiszpanii to już tylko manifestacja seksualności, bo przecież nie mają o co walczyć.

- nikt nie chce przekonać NOP-u, oni też wiedzą, że nas nie przekonają, to jest garstka. Ja maszerując maszeruję dla tej części społeczństwa, która nie ma świaodmości że istnieję i w tym punkcie się myślisz, ponieważ POLACY MYŚLĄ ŻE OSOBY HOMO to UFO. W sondażu CBOS-u (czerwiec 2008) 85% osób odpowiedziało, że nie zna żadnej osoby homoseksualnej!

Pielęgniarek i bleble nie skomentuje. :)

W czym jednak przyznaję rację - otóż mało z tego wynika. W tej ocenie zgadzam się z Tobą. Nie zgadzam się natomiast, że dlatego powinniśmy przerwać marsze. Dzięki nim w ogóle coś pójdzie do TV, ktoś może się w domu zastanowi. Może zostaną zaproszeni jacyś goście do dyskusji. W końcu any publicity is good publicity. Tylko czegoś brakuje. Może chodzi o nas samych? Może wielu z nas przystaje na taką sytuację - nie jest źle siedzimy w domu, na ulicy nie złapiemy się za rękę, ale generalnie fajnie nam się żyje. Może my powinniśmy być sami bardziej świadomi swojej dyskryminacji i swoich praw i o nie zabiegać. Odważnie się ujawniać. I walczyć w życiu o coś więcej, niż tylko możliwość zamknięcia się w czterech ścianach.

Sick - krytykę i komentarz przyjmę z chęcią, ale nie kłóćmy się jak PiS z PO. W końcu stoimy po jednej stronie :)
 
sick (19) L   2009.10.07 18:22
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
jak idzie strajk pielęgniarek to nie jest manifestacja seksualności,brawo. chyba,że słowo pielęgniarka uważasz za jej synonim to mi bardzo przykro:>. "hej lubię się dupczyć z facetami" to raczej chodzi o seks, a nie o związki i miłość.
Jak dla ciebie orientacja to DUPCZENIE, to spoko. DUPCZ się, skoro o to chodzi. daj ludziom do zrozumienia JA SIĘ DUPCZĘ W TO MIEJSCE,a WY SIĘ DUPCZCIE GDZIE INDZIEJ. gratuluje jak to probujesz ludziom powiedziec;) dupczenia ci nikt nie zabrania, chyba,ze mieszkasz z matką, która siedzi za ścianą.za to zabraniają ci byc bezpiecznym i szczesliwym w jakims stopniu.


fajnie,że parada to najfajniejsza impreza we Francji. ale chyba nie muszę się wypowiadać skoro uważa manifest jako impreze.
ja tam preferuje koncerty żeby się bawić.
 
sick (19) L   2009.10.07 18:22
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
czyli wniosek taki, że Polska sprawdzian oblewa.

to już słyszałam. pokazanie ludziom, że jesteśmy bleble,każdy to wie,że jesteśmy.nikt nie potrzebuje o nas rozmawiać i brak rozmowy nie jest brakiem świadomości. sęk w tym, że poprzez parady pokazujemy się w niekorzystym świetle,nic nie poradzisz.
krzyczymy zastanówcie, a i tak się nikt nie zastanawia. bo po co ma się zastanawiać nad czymś poważnie widząc tylko tęcze i w ogóle niedocierające do nikogo hasła,zero argumentów?

dyskusje sprowadza się nietylko przez media,chciałam zauważyć. a to jest bawienie się w kotka i myszkę:
ktoś mi powie tak, to ja mu powiem tak.ohhh. tyle,że on nadal będzie mówił tak i ja nadal będę mówił tak. czyli zero efektów.
bo proszę...przekonajcie ludzi z dajmy na to NOP odpowiedzią: Jesteśmy normalni!Mamy prawo kochać! etc etc. dla mnie to nie tyle co niefektowane, ale nawet i żałosne.
 
azlukasz (27) Leuven   2009.10.07 11:30
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
sick: demokracja to rządy większości, która, teoretycznie, bierze pod uwagę mniejszości. Stąd chociażby dwa chyba miejsca dla mniejszości niemieckiej w polskim sejmie. A stąd znowuż sprawdzenie czy większość, która ma władzę w demokracji, nie odbiera i szanuje prawa mniejszości to jest pewnego rodzaju sprawdzian demokracji.

Chcesz celów parad? Pozwól, że skupię się na najwazniejszym wg mnie:
Parady to ujawnianie niejawnego. Większość Polaków żyje sobie na co dzień nie wiedząc o istnieniu osób homoseksualnych - no gdzieś tam są, w tv coś o nich jest, ale to tak jak z UFO, coś się mówi, ktoś widział talerz, kręgi w zbożu., ale nikt do końca nie wierzy, że to prawda. Dzięki paradom zderzamy społeczeństwo z rzeczywistością: "HEJ, naprawdę istniejemy, jesteśmy tutaj! jesteśmy trochę inni, ale czy coś to zmienia? Zastanówcie się trochę na tym!"

I to by była wg mnie, oprócz budowania poczucia wspólnoty, najważniejsza funkcja. Tyle tylko, że media to potrafią spieprzą. Bo dyskusję sprowadza się do dualnej opozycji: jesteś za adopcją dzieci lub przeciw? jesteś za Polską czy za tym dziwactwem z ZAchodu? Młodzież Wszechpolska krzyczy na rynku: Kraków jest nasz. Stowarzyszenie ks. Piotra Skargi na plakatach: Nie przynoście nam homoseksualizmu do Krakowa. A my właśnie krzyczymy, że nikt nie przynosi! Że on tu zawsze był. Że MY-POLACY może zawierać w sobie także osoby homoseksualne.

No a z manifestacją seksualności to już pojechałaś daleko za daleko. A czy jak idzie MANIFA albo strajk pielĘgniaek to to jest manifestacja swojej seksualności? Czy ty naprawdę uważasz, że ja uczestnicząc w marszu krzyczę: HEJ LUBIĘ SIĘ DUPCZYĆ Z FACETAMI? Otóż nie moja droga, ja krzyczę: NIECH KAŻDY SIĘ DUPCZY JAK MU SIĘ PODOBA, TYLKO NIE DYSKRYMINUJCIE NIKOGO TYLKO DLATEGO ŻE LUBI SIĘ DUPCZYĆ TROCHĘ INACZEJ NIŻ WIĘKSZOŚĆ. Uczcie się, że różnorodność jest zaletą, szanujcie moją osobę, nie pozbawiajcie mnie praw.

Moja znajoma z Francji zrobiła wielkie oczy jak je opowiedziałem o naszej paradzie z 100 policjantów i akcjami neonazistów. Ona jest heteroseksualna. Na parady zawsze chodziła, bo to najlepsza impreza w mieście. Parady w Polsce to jeszcze potrzebna zadyma, we Francji i Hiszpanii to pewnie już jak święto. W obu przypadkach warto ją mieć!
 
sick (19) L   2009.10.07 7:32
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
gandi: no widzisz,ja mówie o robieniu.ale są i zawsze był różne sposoby działania,chyba się zgodzisz.jeden jest korzystny, a drugi niezbyt.
nasze środowisko powinno się zgadzać w jednej kwestii,a mianowice w tej,że trzeba walczyć.i tak chyba jest.z nielicznymi wyjątkami.
ja pisząc to wszystko wyraziłam swoje zdanie na temat właśnie jednej z metod.nie jestem do niej przychylna, więc próbuję inaczej.
 
sick (19) L   2009.10.07 7:32
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
euforia:no ja wzięłam się do roboty dawno.zresztą codziennie daję ludziom do zrozumienia,że jestem osobą taką jak inne i ba, wielu już odeszło od homofobii.UE.jak UE i przykład z zachodu ma nam pomóc,hm?będzie dawało łapówki politykom czy darmowe lekcje o tolerancji?zresztą,nawet jeśli. załóżmy,że jest jakiś tam rok i możemy zawierać związki małżeńskie.parady i tak będą tak jak dzieje się to np.w Hiszpanii.i podaj mi cel tych oto parad.skoro nie mają o co walczyć,bo mają prawa,to chyba nie nazwiesz tego niemanifestacją swojej seksualności?no proszęęę.
materiałem,owszem,można manipulować.ale jeśli leci z odbiornika i do mas.a moi znajomi raczej nie koloryzują.
nie,dlatego jak już napisałam twoje porównanie się zbytnio nie udało,wybacz.
widzisz.demokracja to prawa większości,więc o jakim doskonałym sprawdzaniu demokracji ty mówisz?demokracja jest dobra tylko z założenia.tylko i wyłącznie.
 
yoshiko (22) Szczytno   2009.10.07 7:13
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
" kto nie skacze jest pedałem hej hej " O_O
 
strony:   1 2 3 4

Ostatnie newsy 


Protest: TVN24, Wyborcza, UM o Marszu w Krakowie Rozpowszechnianie nieprawdy? O krakowskim feminizmie u Grodzkiej Jutro kolejne spotkanie "U Grodzkiej na Brackiej" Pilne: druga ustawa w Sejmie! Ustawa o umowie związku partnerskiego złożona do laski marszałkowskiej Homoseksualność jak gwałt? Homofobia w programie n... KPH interweniuje ws. programu nauczania dla pielęgniarek i położnych
 

Inne tematy 

Podobnie otagowane newsy 


Kraków: wejściówki na "Zupełnie inny weekend&... Kino Pod Baranami zaprasza! TVP Kraków odpowiada na zarzuty "Rzetelna relacja" i brak faworyzowania Protest: TVP o Marszu Równości w Krakowie "Nierzetelne praktyki dziennikarskie" Protest: TVN24, Wyborcza, UM o Marszu w Krakowie Rozpowszechnianie nieprawdy?
 




Zaloguj się
konto:
hasło:
» logowanie

Zaloguj Zaloguj
» zarejestruj się za darmoi skorzystaj z wszystkich funkcji naszego portalu randka gej książki les gej lgbt

 
teraz wszystkich online: 580
Mamy już 79059 zarejestrowanych użytkowników.
Dołącz do największej społeczności gej&les w Polsce!

patronat




      czas generowania: 0.049 s.