USA: stowarzyszenie psychologów za małżeństwami

Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne oficjalnie popiera małżeństwa jednopłciowe

Największe na świecie stowarzyszenie psychologiczne, skupiające ponad 150 tys. członków, wezwało amerykański rząd do poparcia pełnej równości małżeńskiej. Rezolucja, którą przyjęto stosunkiem głosów 157-0, odnosi się do ostatnich badań APA, z których wynika, że "duża liczba gejów oraz lesbijek, podobnie jak ich heteroseksualni odpowiednicy, pragnie tworzyć stałe, długo trwające i oddane związki, i z powodzeniem takie tworzy". Komentatorzy zwracają uwagę, że rezolucja nie będzie mieć większego wpływu na społeczeństwo, ale może mieć znaczenie np. w przypadku spraw sądowych.

"Pojawiające się dowody sugerują, że w stanach, gdzie prowadzi się kampanie skierowane przeciwko równości małżeńskiej, homo- oraz biseksualni mieszkańcy narażeni są na stres, który negatywnie wpływa na ich zdrowie psychicznie" - możemy się także dowiedzieć z rezolucji.

Obecnie w USA małżeństwa jednopłciowe są legalne w stanach Connecticut, Iowa, Massachusetts, New Hampshire, Nowy Jork, Vermont oraz w Dystrykcie Kolumbii.

W 2009 roku Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne opowiedziało się przeciwko terapii reparacyjnej (reorientacyjnej).

(md)

Dodano: 05. sierpnia 2011
 


podoba mi się (81) nie podoba mi się
Jeśli chcesz określić że podoba Ci się lub nie najpierw się zaloguj.


Brak nielubiących



strony:   1 2
qwertyqwerty (36)   2011.08.08 13:25
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
Chyba jednak Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne nie jest w tej sprawie stroną.
 
mrmarcello (25) Częstochowa   2011.08.06 20:57
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
freakthemighty:
(...)Zmiana nie została spowodowana żadnymi przełomowymi odkryciami tylko liberalizacją obyczajową, która zaczyna się zwykle w klasach wyższych, do których należą także naukowcy.(...)
 

Homoseksualizm nie "przestał być" chorobą dlatego, że pewnego dnia tak zadecydowano. Wielu psychologów i psychiatrów doszło jedynie - i aż - do wniosku, że chorobą nigdy nie był. Postrzega homoseksualizmu jako chorobę było po prostu błędne i ta błędna perspektywa została zmieniona.
 
macjej23 (25) Warszawa   2011.08.06 20:11
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
Nauka nie opowiada się po liberalnej stronie! To po prostu liberalne podejście do seksualności nie kłóci się ze stanowiskiem dzisiejszej nauki.
A tak na marginesie to jedyna brzydka rzecz jaka przychodzi mi do głowy i wiąże się z medycyną to wizja gdzie ludzie potrafią zbadać i zmienić orientację dziecka. Eugenika gejowska:)
pozdrawiam
 
freakthemighty (23) Warszawa   2011.08.06 18:22
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
No cóż, nie podzielam chyba po prostu Twojej wiary w bezstronność nauki i pożytki z technokracji. Jak sam zauważasz przez kilkadziesiąt lat nauka z całą powagą twierdziła, że homoseksualizm to zboczenie, które należy leczyć. Zmiana nie została spowodowana żadnymi przełomowymi odkryciami tylko liberalizacją obyczajową, która zaczyna się zwykle w klasach wyższych, do których należą także naukowcy. Dawniej więc nauka uprawomocniała opcję z dzisiejszej perspektywy konserwatywną, a dzisiaj wspiera liberalną, z czego akurat nasze środowisko słusznie się cieszy. I w tym sensie nauka jest polityczna, bo oczywiście zgodzę się, że jej społeczny autorytet jest znacznie większy niż autorytet naszej klasy politycznej, co właśnie daje jej tak ogromną władzę. Podobną władzę mają media, też jakoby nie wartościujące, a nie chcemy być rządzeni przez TVN ani Gazetę Polską... Cieszymy się z arbitralności czy wręcz autorytatywności nauki dopóki jest po naszej myśli, ale nie zawsze tak było i nie zawsze tak musi być - cechą nauki jest ciągłe podważanie własnych sądów. A czy sama nauka nie traci, nie wiem - ja się zastanawiam czy poważny ośrodek opublikowałby dzisiaj badania, w których odkryto poważne korelaty środowiskowe orientacji seksualnej, dajmy na to te nieszczęsne relacje z ojcem? Albo choćby, że np. geje mają gorszą orientację w terenie ;) Tak czy inaczej, póki co, więcej my zyskujemy niż nauka traci, także APA pod tęczową flagą jak najbardziej mi odpowiada ;)
 
macjej23 (25) Warszawa   2011.08.06 17:06
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
Tylko gwoli ścisłości nauka sama przejęła dyskurs o homoseksualności robiąc z seksualnych "wrogów kościoła" zboczeńców. Start miała zły ale nie ma się co dziwić badania nad orientacją mają miejsce stając się jednym z obszarów zainteresowań naukowców.
Mylisz się za to freakthemighty kiedy mówisz że nauka staje się polityczna. Ona jest z polityką i kulturą w jakieś relacji (bardziej na zachodzie) ale dzisiaj to politykom musi zależeć żeby żyć z nią w zgodzie niż na odwrót. Mówiąc wprost, w kwestii homoseksualności polityk raczej nie podważa dokonań nauki która wypowiada się z pozycji arbitra (i tym samym staje się kandydatem klasy średniej) albo zaczyna z naukowcami "dyskutować" stając się oszołomem.
Jeśli więc nauka włącza się z spory obyczajowe to z korzyścią dla społeczeństwa przy czym niczego nauce tutaj nie ubywa ani w niczym nie musi czuć się zagrożona. Bo w nauce fajne jest to że sama nie wartościuje ale potrafi dostarczyć takich danych że te spory rozpierdziela.
 
freakthemighty (23) Warszawa   2011.08.06 0:58
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
APA jest ostatnio bardzo aktywne w kwestii praw LGBT i prawie co roku wydaje nową rezolucję - http://www.apa.org/pi/lgbt/resources/policy/index.aspx . Dość podobną do tej ogłosiło już w 2004 r. ("Sexual Orientation & Marriage"). Jest z pewnością czego zazdrościć, choć dla mnie taka działalność i jej publiczny odbiór to także przejaw naturalizacji sporu politycznego i etycznego (i upolitycznienia nauki), co ma także negatywne strony. Nie można już po prostu powiedzieć, że szykanowanie i krzywdzenie drugiego człowieka jest złe, tylko raczej "dyskryminacja powoduje psychologiczny dystres, który negatywnie wpływa na funkcjonowanie jednostki". A gdyby w badaniach wyszło, że te kampanie nie mają wpływu zdrowie psychiczne, albo - traf chciał - mają pozytywny? Należałoby je afirmować? Badania naukowe nie powinny stanowić podstawy ani zastępować debaty na temat fundamentów demokracji czy praw człowieka tylko stanowić jej uzupełnienie. Nauka także zresztą jest polem walki ideologicznej i nawet Terlikowski cytuje w swojej książce jakieś badania, że geje żyją krócej, bo umierają na AIDS... Tu orężem jest oczywiście kompetencja i znajomość metodologii, ale i odniesienie do wartości.

A polskie środowisko psychologiczne nie tylko się boi, ale samo nie jest wolne od uprzedzeń, czemu sprzyja popularność nurtu psychodynamicznego i jego niechlubnej w tym względzie tradycji. Wielu wykładowców akademickich hołduje poglądom z czasów własnej edukacji i choć nie wypowiadają się na ten temat publicznie, to "swoje wiedzą". Także najpierw sami specjaliści muszą się uświadomić, a dopiero później mogą nieść kaganek oświaty w lud. Choć ostatnio np. prof. Anna Brzezińska czy prof. Bogdan Wojciszke opowiadali się publicznie za legalizacją małżeństw jednopłciowych czy adopcji, więc coś się jednak zmienia.
 
mrmarcello (25) Częstochowa   2011.08.05 23:59
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
macjej23:
No nie wiem, chyba aż tak źle u nas nie jest(Arkadiusz Brzask to ten pseudonim?). Może autor trochę przesadził w tym poczuciu zagrożenia. (...)
 

Tak, to pseudonim. Problem w tym, że to pozycja naprawdę wartościowa, swego rodzaju kompendium aktualnych wyników badań nad seksualnością. Jeśli więc coś jest wartościowe i zgodne z dowodami empirycznymi, czyli poparte naukowo, czemu się tego wypierać? Też sądzę, że autor przesadził z "troską o bezpieczeństwo".
 
buszujacy89 (22) Poznań/Białystok   2011.08.05 23:42
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 2
 

"Pojawiające się dowody sugerują, że w stanach, gdzie prowadzi się kampanie skierowane przeciwko równości małżeńskiej, homo- oraz biseksualni mieszkańcy narażeni są na stres, który negatywnie wpływa na ich zdrowie psychicznie"
 


jeśli któregokolwiek członka społeczności lgbtq zdrowie psychiczne jest przez takie akcje narażone to wnioskuję, że już wcześniej musiało być z tym zdrowiem coś nie tak.... za daleko posunięte wnioski... zdecydowanie
 
macjej23 (25) Warszawa   2011.08.05 22:20
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
No nie wiem, chyba aż tak źle u nas nie jest(Arkadiusz Brzask to ten pseudonim?). Może autor trochę przesadził w tym poczuciu zagrożenia. Przeciętny seksuolog raczej nie poczęstuje nas jakimiś barwnymi historiami i zachowa się przyzwoicie czyli zgodnie z aktualnym stanem wiedzy. Jest źle w tym tylko sensie, że wiedza o seksualności człowieka, nadal pozostaje w Polsce tajemna i polityczno-etyczna. Ale jeśli uniwersytety i towarzystwa nie zajmują się wyłącznie produkcją wiedzy, to mogły by czasami się włączyć w kampanie społeczne (np lobbować w sprawie podręczników, bo ktoś tam te podręczniki zatwierdza)
Nauka z dobrą polityką nie powinna się gryźć dlatego dziwię się że u nas to wszystko tak długo trwa. Mamy profesorów: Izdebskiego i Lwa-Starowicza a najbardziej znany (i aktywny) pozostaje wciąż jeden Jacek Kochanowski.
 
mrmarcello (25) Częstochowa   2011.08.05 21:44
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
macjej23:
(...)Szkoda że polskie towarzystwa naukowe tak rzadko zabierają głos w tej sprawie.
 

W Polsce nawet naukowcy się boją, nie wiem tylko, czego. Autor książki pt. "Homoseksualizm u mężczyzn - aspekty psychologiczne, psychiatryczne i ewolucyjne", w której zbiór wyników badań ukazuje, że homoseksualizm nie jest chorobą, opublikował książkę pod pseudonimem literackim z uwagi na (cytat)"pragmatyczną troskę o bezpieczeństwo [jego] rodziny". Szkoda, ponieważ jego autorytet został przysłonięty pseudonimem. Nie wszyscy są zdolni zagłębiać się w fachową literaturę w języku obcym, a i sporej części ludzi po prostu się nie chce.
 
strony:   1 2

Ostatnie newsy 


Protest: TVN24, Wyborcza, UM o Marszu w Krakowie Rozpowszechnianie nieprawdy? O krakowskim feminizmie u Grodzkiej Jutro kolejne spotkanie "U Grodzkiej na Brackiej" Pilne: druga ustawa w Sejmie! Ustawa o umowie związku partnerskiego złożona do laski marszałkowskiej Homoseksualność jak gwałt? Homofobia w programie n... KPH interweniuje ws. programu nauczania dla pielęgniarek i położnych
 

Inne tematy 

Podobnie otagowane newsy 


Marry-land na tak! Ósmy stan w USA z małżeństwami Waszyngton: małżeństwa za 3 miesiące? W przyszłym tygodniu głosowanie w New Jersey Homomałżeństwa w Waszyngtonie! USA: kolejny stan na tak Równośc małżeńska lepsza dla zdrowia? Wyniki amerykańskich badań
 




Zaloguj się
konto:
hasło:
» logowanie

Zaloguj Zaloguj
» zarejestruj się za darmoi skorzystaj z wszystkich funkcji naszego portalu randka gej książki les gej lgbt

 
teraz wszystkich online: 60
Mamy już 79061 zarejestrowanych użytkowników.
Dołącz do największej społeczności gej&les w Polsce!

patronat




      czas generowania: 0.024 s.