Kto poprze projekt ustawy w następnej kadencji Sejmu?

Kobiety o związkach

Odbyła się kolejna debata wyborcza na antenie TVP. Tym razem widzowie mieli okazję przepytać polityczki (fot. za tvp.pl)

Przeczytaj także 

Tagi 

debata, kobiety, polityka, tvp, wybory 2011, związki partnerskie
Wczoraj w TVP odbyła się debata wyborcza z udziałem liderek ugrupowań startujących w wyborach parlamentarnych. Nie zabrakło pytania o związki partnerskie. Małgorzata Kidawa-Błońska z Platformy Obywatelskiej zapowiedziała, że PO poprze "uregulowania prawne" dotyczące związków partnerskich par jedno- oraz różnopłciowych. PiS, PJN oraz PSL są przeciw.

W debacie udział wzięły: Małgorzata Kidawa-Błońska (PO), Jadwiga Wiśniewska (PiS), Paulina Piechna-Więckiewicz (SLD), Ewa Kierzkowska (PSL), Elżbieta Jakubiak (PJN), Wanda Nowicka (Ruch Palikota), Elżbieta Fornalczyk (Polska Partia Pracy - Sierpień 80).

"Czy i kiedy będę mógł zawrzeć legalnie związek z moim partnerem? Jestem gejem, wiem kim jestem, znam swoją wartość, jestem z tego dumny, aczkolwiek chce żyć godnie. Dlatego w przyszłym roku planuję zawrzeć związek partnerski we Francji, mojej drugiej ojczyźnie, która daje mi takie prawo. Czy Polska pozwoli mi kiedyś zawrzeć związek legalnie na swoim terytorium bądź uzna prawa Unii Europejskiej na swoim terytorium?" - zapytał przedstawicielki partii Adrian Stolarski z Chrzanowa. Wanda Nowicka, reprezentująca Ruch Palikota, powiedziała, że ma nadzieję, iż ustawa o związkach partnerskich będzie w Polsce wprowadzona jak najszybciej. "To jest kwestia nowoczesnego państwa, nowoczesne państwo zakłada również właśnie związki partnerskie i ta ustawa prędzej czy później przejdzie, mam nadzieję, że będzie to w następnym parlamencie" - podkreśliła. Nowicka skrytykowała SLD za późne złożenie ustawy, ale zapytana przyznała, że poprze ten projekt. Paulina Piechna-Więckiewicz z SLD późne złożenie ustawy tłumaczyła... konsultacjami społecznymi, które przeprowadzała Grupa Inicjatywna ds. związków partnerskich. Małgorzata Kidawa-Błońska przywołała słowa premiera, który powiedział, że będziemy na ten temat rozmawiać: "Są uregulowania prawne, który powinny być zrobione. Platforma jest za". Jadwiga Wiśniewska z PiS-u stwierdziła, że nie ma potrzeby wprowadzania nowych uregulowań bo obecne rozwiązania wystarczają, a Ewa Kierzkowska z PSL dodała, że "Konstytucja RP jasno podkreśla, że związek małżeński jest związkiem między kobietą i mężczyzną. Trzeba zmiany konstytucji. Polskie Stronnictwo Ludowe nie widzi potrzeby zmiany konstytucji w kolejnej kadencji". Wypowiedź ta wywołała oburzenie u przedstawicielek PO oraz SLD.

Całą debatę, podczas której polityczki rozmawiały także o in vitro, parytetach, legalizacji marihuany, roli kościoła w państwie oraz m.in. służbie zdrowia, można obejrzeć na stronach TVP.

My przypominamy, że w sobotę, w Gdańsku, Grupa Inicjatywna porozmawia z politykami Platformy Obywatelskiej, Sojuszu Lewicy Demokratycznej, Ruchu Palikota oraz Zielonych 2004 o związkach partnerskich. Debata odbędzie się 1 października 2011, o godzinie 11.00, w Polsko-Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych w Gdańsku (ul. Brzegi 55).

(md)

Dodano: 29. września 2011
 


podoba mi się (51) nie podoba mi się
Jeśli chcesz określić że podoba Ci się lub nie najpierw się zaloguj.


Brak nielubiących



lechuuu (28) Norwich   2011.09.30 2:41
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 1
 
No tak zgodzę się ale w końcu trzeba zatwardziałych Polaków uzmysłowić że Polska nie może ciągle być 120 lat opóźniona. Po za tym jeśli ktoś studiował dokładnie kościelny sobór Watykański II to wie że Polski Kościół nie wprowadził wszystkich doktryn i ustanowień, bojąc się straty autorytetu. Drugim elementem zacofania Polski jest socjalizm panujący w PLN od końca II wojny światowej do jak nie patrzyć teraz :P. Wiem że wielu się nie zgodzi, ale moim argumentem jest zobaczenie wstecz. Tak naprawdę to rządzą nami ludzi którzy nie tylko wychowali się w Dawnej Polsce ale co gorsza, czynnie w niej brali udział. Wiem że wielu powie że to jest bujda, że to jakaś PIS-owska nagonka, ale niech naprawdę zajrzy w życiorysy ludzi którzy teraz piastują stołki w naszym rządzie, a znajdzie naprawdę wiele ciekawych informacji. Nie wierzę w to, że ktoś kto kiedyś mówił zupełnie coś innego teraz zmienia zdanie ot tak. Myślę że to po prostu gra polityczna. Jeśli się jest uczciwym człowiekiem od początku, i ma się tak zwane sumienie to pozostaje się przy swoich racjach. Tak na marginesie to nie wiem czy wiecie ale Polska przed rozbiorami była NAJBARDZIEJ TOLERANCYJNYM krajem w EUROPIE eh aż szkoda gadać co zrobiła nam historia :(



tryglav:
lechuuu:
Szkoda że to SLD musiało ruszyć temat, ale cóż widocznie są bardziej nowocześni niż prawicowe partie :/
 


Nie chce być wredny, ale SLD zgłosiło ten projekt ustawy tylko aby powiększyć swój elektorat wiedząc doskonale, że jest za mało czasu na pełen cykl legislacyjny. Żadnej z tych partii nie spieszy się aby wprowadzić tą ustawę (no może Palikotowie, ale z drugiej strony prowadził on prawicowe pismo "Ozon"), gdyż wszystkie wiedzą z jakim buntem społeczno-kościelnym by się ona spotkała.
 
 
mardoma (23) Łódź   2011.09.30 0:49
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
pytanie tego człowieka było co najmniej przejawem jego zachwianej psychiki. Po pierwsze: w Polsce można zawrzeć związek legalnie- co innego z jego zalegalizowaniem, co jest zupełnie inna kwestia. Po drugie: UE nie narzuca żadnemu państwu obowiązku uznawania związków partnerskich, a po trzecie- CAŁY dorobek prawny UE został wchłonięty przez prawo państwowe. Nie myślcie, ze jestem przeciwny wprowadzeniu związków partnerskich, bo tak nie jest, ale walka o nie, a przy tym nieznajomość podstawowych zagadnień z zakresu prawa? coś tu nie gra... na koniec komentarz do wypowiedzi p. Ewy Kierzkowskiej: a kto mówi o zmianie konstytucji? związki partnerskie to nie są małżeństwa! niech się politycy w końcu tego naucza.
 
tryglav (23) Bielsko-Biała   2011.09.29 17:03
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
lechuuu:
Szkoda że to SLD musiało ruszyć temat, ale cóż widocznie są bardziej nowocześni niż prawicowe partie :/
 


Nie chce być wredny, ale SLD zgłosiło ten projekt ustawy tylko aby powiększyć swój elektorat wiedząc doskonale, że jest za mało czasu na pełen cykl legislacyjny. Żadnej z tych partii nie spieszy się aby wprowadzić tą ustawę (no może Palikotowie, ale z drugiej strony prowadził on prawicowe pismo "Ozon"), gdyż wszystkie wiedzą z jakim buntem społeczno-kościelnym by się ona spotkała.
 
titonos (26) Kraków   2011.09.29 16:46
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
Ciekawi mnie dlaczego akurat to pytanie zadano paniom? Jak zareagowaliby ich partyjni koledzy?
 
wueska (25) Warszawa   2011.09.29 16:16
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 1
 
Program Palikota i jego obietnice są jak najbardziej dla środowiska dobre, ale nie zapominajcie, że on również jest politykiem do tego inteligentnym populistą. Jego program opiera się na niechęci do polityków i zmęczeniu obecnymi partiami...
Sama waham się czy głosować na niego czy na SLD, które też coś dla LGBT obiecuje zrobić. Myślę, że nawet jeśli Palikot wejdzie do sejmu jego głos nie będzie miał znaczenia a większą moc sprawczą może mieć niestety tylko większa partia jaką jest SLD.
No i mam zagwozdkę... ;)
 
lechuuu (28) Norwich   2011.09.29 13:16
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
ooo tak zgadzam się z Panem HIGASI w 100 %. W Polsce to każda partia gra o głosy.
Kilka lat temu LPR chciał wprowadzić podobną ustawę hehehe ale jak się zorientowali że z tego skorzystają osoby homo bardzo szybko się wycofali hehehe :P
 
higashi (20) Wrocław   2011.09.29 12:57
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
ogładałem i liczylem na temat homoseksualizmu ale widocznie za późno właczyłem i nie zobacyzlem tego pytania. PO RP i SLD mi sie podoba pytanie ile z tego dla PO po prostu gry wyborczej i dla SLD równiez bo i SLD nie ma za duzo odwagi na takie projekty. A Palkiot.. oby wszedł do sejmu to może ruszy zatrwardziałe myślenie anszych polityków ktorzy martiwą sie tylko o wyniki wyborów.
 
onemillion (24) Legnica   2011.09.29 12:38
cytuj    zgłoś    podoba się 11  nie podoba się 0
 
Skoro tylko jedna partia popiera nasze postulaty to na nią trzeba głosować w wyborach. Jeśli wszystkie osoby ze środowiska LGBT poprą partię Palikota to może mieć całkiem dobry wynik ;)
 
lechuuu (28) Norwich   2011.09.29 11:44
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 1
 
Szkoda że to SLD musiało ruszyć temat, ale cóż widocznie są bardziej nowocześni niż prawicowe partie :/
 

Ostatnie newsy 


Protest: TVN24, Wyborcza, UM o Marszu w Krakowie Rozpowszechnianie nieprawdy? O krakowskim feminizmie u Grodzkiej Jutro kolejne spotkanie "U Grodzkiej na Brackiej" Pilne: druga ustawa w Sejmie! Ustawa o umowie związku partnerskiego złożona do laski marszałkowskiej Homoseksualność jak gwałt? Homofobia w programie n... KPH interweniuje ws. programu nauczania dla pielęgniarek i położnych
 

Inne tematy 

Podobnie otagowane newsy 


Związki zostają w Sejmie! Projekt ustawy skierowano do podkomisji Polska dla heteroseksualnych mężczyzn? Podsumowanie wczorajszej debaty w siedzibie "Gazety Wyborczej" Pilne: druga ustawa w Sejmie! Ustawa o umowie związku partnerskiego złożona do laski marszałkowskiej Senator PO: homoseksualność jak alkoholizm Jan Filip Libicki: "Gowin ma coraz większy posłuch w partii"
 




Zaloguj się
konto:
hasło:
» logowanie

Zaloguj Zaloguj
» zarejestruj się za darmoi skorzystaj z wszystkich funkcji naszego portalu randka gej książki les gej lgbt

 
teraz wszystkich online: 76
Mamy już 79061 zarejestrowanych użytkowników.
Dołącz do największej społeczności gej&les w Polsce!

patronat




      czas generowania: 0.042 s.