Brazylia: kolejny krok w stronę małżeńskiej równości

Kolejna przełomowa decyzja Sądu Najwyższego

Brazylijski Sąd Najwyższy orzekł, że pary jednopłciowe mogą legalnie wstępować w związki małżeńskie.

Wyrok zapadł w sprawie dwóch, będących od 5 lat w związku, kobiet. Urząd stanu cywilnego odmówił im możliwości wstąpienia w związek małżeński, podobnie sąd stanowy. Sędziowie Sądu Najwyższego, głosami 4 do 1, zdecydowali, że "orientacja seksualna nie może być pretekstem do pozbawiania rodziny legalnej ochrony należnej małżeństwom".

W maju sędziowie jednogłośnie zdecydowali, że osobom tej samej płci żyjącym w "stabilnym" związku, przysługują te same prawa cywilne jak osobom w małżeństwie. Chociaż brazylijski system prawny nie jest oparty na precedensach - wyrok SN będzie zapewne wskazówką dla sądów niższej instancji w podobnych sprawach.

Od maja kilku parom jednopłciowym udało się w sądach stanowych przekształcić cywilne związki w małżeństwa. Działacze LGBT mają nadzieję, że z czasem Brazylia dołączy do Argentyny i zalegalizuje małżeństwa jednopłciowe.

(md)

Dodano: 28. października 2011
 


podoba mi się (69) nie podoba mi się (2)
Jeśli chcesz określić że podoba Ci się lub nie najpierw się zaloguj.





ghadi (23) Poznań   2011.10.30 10:51
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
laissemoi:
ghadi:
laissemoi:
Pozwolę sobie zacytować mądrą lesbijkę, którą, ku mojej radości, soptkałem na tym portalu:
"Nazywanie tego rodziną?! Sorry, to tak jakbym pomalowała sobie twarz nutellą i oczekiwała od wszystkich, że będą mnie uważali za murzyna".
Nic dodać, nic ująć. ^^
 


nie zbyt udane porównanie.
 


Udane. A jeżeli już, to "niezbyt".
 


wiesz , że osoby bardzo zakompleksione mają tendencję do wytykania innym drobnych błędów interpunkcyjnych , ortograficznych itd ? Podejrzewam , że taki właśnie jesteś.
 
labryska89 (23) Poznań/Włocławek/Bydgoszcz   2011.10.30 2:49
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
laissemoi:
ghadi:
laissemoi:
Pozwolę sobie zacytować mądrą lesbijkę, którą, ku mojej radości, soptkałem na tym portalu:
"Nazywanie tego rodziną?! Sorry, to tak jakbym pomalowała sobie twarz nutellą i oczekiwała od wszystkich, że będą mnie uważali za murzyna".
Nic dodać, nic ująć. ^^
 


nie zbyt udane porównanie.
 


Udane. A jeżeli już, to "niezbyt".
 


niezbyt, bo o rodzinie świadczy miłość i więzi emocjonalne, a nie pokrewieństwo. dlatego jak najbardziej parę homoseksualną z dziećmi też można (i powinno się) nazywać rodziną - bo idąc Twoim tropem nie można by też określić rodziną parę heteroseksualną, która nie może lub nie chce mieć biologicznych dzieci i decyduje się na adopcję. teraz są różne modele rodziny, nie zamykajmy się na różnorodność. najważniejsze, aby dziecko czuło miłość i troskę - ono kocha właśnie za to, a nie za to kto je spłodził. w wielu krajach takie rodziny istnieją (w Polsce zresztą też, chociaż nieformalnie, sama znam jedną osobiście) i nie został stwierdzony żaden negatywny wpływ na rozwój dziecka. o wiele bardziej pokocha ludzi, którzy przygarną je z bidula, niż tych, którzy je kiedyś porzucili.
 
laissemoi (21) Bydgoszcz/Płock   2011.10.29 23:33
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 4
 
ghadi:
laissemoi:
Pozwolę sobie zacytować mądrą lesbijkę, którą, ku mojej radości, soptkałem na tym portalu:
"Nazywanie tego rodziną?! Sorry, to tak jakbym pomalowała sobie twarz nutellą i oczekiwała od wszystkich, że będą mnie uważali za murzyna".
Nic dodać, nic ująć. ^^
 


nie zbyt udane porównanie.
 


Udane. A jeżeli już, to "niezbyt".
 
ghadi (23) Poznań   2011.10.29 19:42
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
laissemoi:
Pozwolę sobie zacytować mądrą lesbijkę, którą, ku mojej radości, soptkałem na tym portalu:
"Nazywanie tego rodziną?! Sorry, to tak jakbym pomalowała sobie twarz nutellą i oczekiwała od wszystkich, że będą mnie uważali za murzyna".
Nic dodać, nic ująć. ^^
 


nie zbyt udane porównanie.
 
marcelq przyjaciel IS (25) Częstochowa   2011.10.29 17:07
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
Rodzina więzi łączące ludzi - niektórzy jednak o tym nie wiedzą i dla nich to kobieta, mężczyzna plus dzieci (a w wersji light dziecko). Nie czuję się niczym wysmarowany na myśl o legalizacji swojego związku, ale jeśli ktoś tak się czuje, to tylko można współczuć.
 
anl (25) Radomsko / Łódź / K-sk   2011.10.28 20:23
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
Jedna mysl jaka nasuwa mi sie po przeczytaniu tego artykulu to "hahaha" dlaczego taka? Bo glupia mam nadzieje, ze kiedys w Polsce tez tak bedzie :)
 
vito212121 (45) Warszawa   2011.10.28 17:19
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 1
 
Jakie są atrybuty rodziny? Dwie osoby w formalnym związku plus dzieci plus otaczająca ich rodzina sankcjonująca przez swoją obecność i świadomość tego związku tę relację. Ślub stanowi swoiste potwierdzenie ze strony rodziny tego, że dane dwie osoby od tej pory należą do siebie i jest to niejako ogłoszenie wszem i wobec tego faktuTo potoczne rozumienie rodziny. Wobec tego nam, homo, brakuje wszystkich trzech czynników statuujących rodzinę.
Brakuje nam jednak tej opray bo prawo nam tego zakazuje i bo ludzie wciąż uważają homo za wstydliwą odmienność, coś gorszego od hetero.
Jednak czy na skutek dyskryminacji ze strony prawa i dyskryminacji ze strony ludzi para homo nie stanowi rodziny?
Czy rodzina oparta jest na tym jak inni postrzegają dane osoby czy co te osoby czują do siebie i co wytworzyły między sobą?
 
kafor (46) polskie   2011.10.28 15:40
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 1
 
Gdy osoby tej samej płci postanawiają wspólnie stać się rodziną niczego nie muszą sobie .pomalować' :) - stają się nią!, z mozołem budując swoją rodzinę razem każdego dnia.

Takie 'porównanie' miałoby cokolwiek w sobie sensownego, gdyby pary różnopłciowe postanawiając zbudować razem rodzinę coś sobie 'malowały' i gdyby o tej - 'oczywistej oczywistości' - zapomniały, możnaby im 'wytknąć', że w sposób 'nieuprawniony' chcą by ich 'nazywać rodziną'.

Proszę nie dawać się zwieść nieumiejętnym 'porównaniom', 'oczywistym oczywistościom'.

Wystarczy wnikliwe wejrzenie w istotę 'rzeczy, by odkryć, iż wiele można dodać i wiele ująć. :)
 
ja od   (niezalogowany, IP: 149.156.74.*)   2011.10.28 15:30
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
A mnie się spodobał komentarz pod "Schyłek lata" Kasi Stankiewicz: "Miłość nie ma płci"
 
laissemoi (21) Bydgoszcz/Płock   2011.10.28 13:47
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 13
 
Pozwolę sobie zacytować mądrą lesbijkę, którą, ku mojej radości, soptkałem na tym portalu:
"Nazywanie tego rodziną?! Sorry, to tak jakbym pomalowała sobie twarz nutellą i oczekiwała od wszystkich, że będą mnie uważali za murzyna".
Nic dodać, nic ująć. ^^
 

Ostatnie newsy 


Protest: TVN24, Wyborcza, UM o Marszu w Krakowie Rozpowszechnianie nieprawdy? O krakowskim feminizmie u Grodzkiej Jutro kolejne spotkanie "U Grodzkiej na Brackiej" Pilne: druga ustawa w Sejmie! Ustawa o umowie związku partnerskiego złożona do laski marszałkowskiej Homoseksualność jak gwałt? Homofobia w programie n... KPH interweniuje ws. programu nauczania dla pielęgniarek i położnych
 

Inne tematy 

Podobnie otagowane newsy 


Każdy mężczyzna może zostać mężem Walka o małżeństwa w Anglii i Walii 60 lat wspólnego i uroczego życia "New York Times" wspomina Crisa Alexandra Marry-land na tak! Ósmy stan w USA z małżeństwami Równość małżeńska na walentynki Śluby w Nowym Jorku i klip promujący równość we Włoszech
 




Zaloguj się
konto:
hasło:
» logowanie

Zaloguj Zaloguj
» zarejestruj się za darmoi skorzystaj z wszystkich funkcji naszego portalu randka gej książki les gej lgbt

 
teraz wszystkich online: 100
Mamy już 79061 zarejestrowanych użytkowników.
Dołącz do największej społeczności gej&les w Polsce!

patronat




      czas generowania: 0.02 s.