Prokuratura zaskarży decyzję ws. nowych symboli NOP

Protesty odniosły skutek?

Kontrmanifestacja podczas Marszu Tolerancji w Krakowie, 2009 (fot. R. Oliwa)

Przeczytaj także 

Tagi 

homofobia, irena lipowicz, narodowe odrodzenie polski, prokuratura, protesty, rafał ziemkiewicz, symbole, sąd, zakaz pedałowania
"Dziś prokurator zgłosił formalnie swój udział w postępowaniu ws. rejestracji symboli partii i opracowuje apelację" - powiedziała w Polskim Radiu Monika Lewandowska, rzeczniczka Prokuratury Okręgowej w Warszawie. W poniedziałek wieczorem Narodowe Odrodzenie Polski poinformowało na swej stronie, że "zakaz pedałowania" oraz m.in. "krzyż celtycki" zostały zarejestrowane przez Sąd Okręgowy jako symbole organizacji. Tym samym NOP zapowiedział, że wszystkie instytucje publiczne oraz prywatne, które będą znieważać nowe zarejestrowane znaki, czekają postępowania sądowe. Decyzja sądu wywołała oburzenie i liczne protesty, m.in. Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka oraz biura Rzecznika Praw Obywatelskich. "Zwróciłam się do sądu o przysłanie wyroku, uzasadnienia. Zażądamy wszelkich materiałów" - powiedziała prof. Irena Lipowicz. Informacje dotyczące treści oraz zakresu apelacji poznamy zapewne już niedługo.

Protestowały też organizacje LGBT: Kampania Przeciw Homofobii, Polskie Towarzystwo Prawa Antydyskryminacyjnego, Fundacja Autonomia, Fundacja Transfuzja, Stowarzyszenie Pracownia Różnorodności. W liście do prokuratora generalnego, podpisanym przez prezesów oraz prezeski wymienionych wyżej orgów, czytamy: "W naszej opinii znaki te, w szczególności krzyż celtycki i "zakaz pedałowania" są znakami powszechnie rozpoznawanymi jako propagujące nienawiść ze względów rasowych, narodowościowych oraz orientacji seksualnej. Znaczenie tych symboli nie może być odczytywane w oderwaniu od działalności oraz programu partii jednoznacznie wskazujących na jej nacjonalistyczny charakter, odwołujących się do retoryki faszystowskiej. W programie NOP-u (Deklaracja Trzech Pozycji, pkt.2) napisano, że "zarówno aborcja jak homoseksualizm są złem absolutnym, ponieważ sprzeciwiają się prawdzie obiektywnej i prawu boskiemu oraz negują dawanie życia". W tym kontekście znak "zakaz pedałowania" jest przejawem nawoływania do nienawiści, choć niestety do tej pory wśród przesłanek przestępstw z art. 256 i 257 kk nie ma orientacji seksualnej i tożsamości płciowej. Natomiast z całą pewnością znak ten narusza godność osób należących do mniejszościowej grupy społecznej i w tym sensie jest sprzeczny z prawem".

"Ekspertyza wstydu"

Sąd Okręgowy podjął decyzję na podstawie ekspertyzy sporządzonej przez dwóch biegłych: dr. Pawła Nowaka oraz mgr. Roberta Kamińskiego. Mogliśmy się z niej dowiedzieć, że nowe znaki NOP nie są niebezpieczne, albowiem "są wieloznaczne, przeładowane tradycją i nawiązujące do konwencji obecnej w tych ruchach narodowych". "Gazeta Wyborcza" doniosła, że Robert Kamiński pracuje jako nauczyciel historii w liceum, które jest znane ze swej otwartości i promowania tolerancyjnych postaw. Swojego oburzenia nie kryje dyrektor szkoły, który w rozmowie z gazetą bardzo negatywnie ocenił ekspertyzę: "Symbole, które zarejestrował sąd, są ewidentnie związane z ideologią faszystowską i mają wydźwięk negatywny, nawołujący do przemocy". "Jest mi przykro, że wykonana przeze mnie ekspertyza posłużyła do zarejestrowania znaków kontrowersyjnych z punktu widzenia moralnego" - napisał w oświadczeniu Kamiński, dodając, że nic go nie łączy z NOP-em a w swojej dydaktycznej pracy zawsze rozpowszechniał wśród uczniów wartości tolerancji i szacunku dla drugiego człowieka. Treść całego oświadczenia można przeczytać na oficjalnej stronie szkoły.

Homofob=niepoważny człowiek?

We wtorek przywoływaliśmy kilka komentarzy polityków, którzy jednoznacznie skrytykowali decyzję sądu, do ich grona dołączył... Rafał Ziemkiewicz. Nazwał NOP "marginalno-duperelna organizacją, w której jest kilkadziesiąt osób", ale przyrównując ją do innej prawicowej organizacji, Młodzieży Wszechpolskiej, zrobił to w swoim stylu: "W Polsce już wielokrotnie się przekonaliśmy, że lansowanie się na wrogości do homoseksualizmu wiele nie daje. Ludzie w Polsce może homoseksualizmu nie lubią, ale stereotyp jest taki, że to osoba niepoważna - jak pan Czesiu z "Kabareciku". Mówiąc językiem "Krytyki Politycznej" to estetyka queer. A ktoś kto się z tym queer szarpie na ulicy traci powagę. W ten sposób zmarginalizowała się Młodzież Wszechpolska, bo się uganiała z Paradami Równości i NOP też się zmarginalizuje" - powiedział antenie radia TOK FM. To wystarczyło, żeby szef NOP, Adam Gmurczyk, straszący ostatnio "próbami zalegalizowania 'prawa o mowie nienawiści'", napisał o Ziemkiewiczu: "Czytam właśnie, że do grona obrońców pedałujących dołączył Rafał Ziemkiewicz, guru części środowisk prawicowych. Jakoś mnie nie dziwi ten nowy przyjaciel Biedronia. Ziemkiewicz w swoim politycznym zaangażowaniu od dawna przypomina bowiem pedryla na salonach: tu raz nogą mocno tupnie, a potem się dupnie. I tyle. Biedroń z nim tańcował". Komentarz chyba zbędny. "Konwencja obecna w tych ruchach narodowych" podana na talerzu.

Karnistka, prof. Monika Płatek, w wywiadzie dla "Gazety Wyborczej", podsumowała całą sprawę słowami: "Ludzie w społeczeństwie, które się mieni społeczeństwem prawa, otwartym, nie powinni być wyszydzani, zastraszani, czuć się źle, mieć o sobie gorsze zdanie i samopoczucie z tego powodu, że ktoś z drugiej strony przyznaje sobie prawo ze względu na swój prymitywizm do atakowania innych. Mamy tutaj dowód na to, że ze względu na opóźnienie w naszym prawie, dopracowaliśmy się ludzi, którzy szerzą nienawiść i teraz robimy krok dalej - przyzwalamy na to".

(md)

Dodano: 25. listopada 2011
 


podoba mi się (97) nie podoba mi się (2)
Jeśli chcesz określić że podoba Ci się lub nie najpierw się zaloguj.





strony:   1 2
observer84 (28) P-ń   2011.11.27 0:50
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
I bardzo dobrze. Zresztą prokuratura wcale nie robi łaski. Polski wymiar sprawiedliwości się poważnie ośmieszył rejestracją obrzydliwych, awanturnizych symboli NOP-u i teraz próbuje naprawić błąd. Mam nadzieję, że decyzje zapadną szybko i oszołomy nie będą mogły szczycić się decyzją sądu, która była zwykłą pomyłką...
 
don_diego44 (46) Tychy   2011.11.27 0:05
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
rezzy Albowiem sądownictwo w naszym kraju kuleje, oj kuleje ;)
 
fleurdumal (41) Emolandia   2011.11.27 0:03
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
don_diego44:
fleurdumal Zgadzam się z Tobą .Sądowi jak najbardziej zalecane byłoby intensywniejsze myślenie . Tutaj , sędzia dostał od jakiegoś "naukowca" tą ekspertyzę i niezastanowiwszy się nad jej treścią ,uznajac ją chyba za jakąś prawdę objawioną , wydał na jej podstawie orzeczenie .Czymś takim , po prostu ,sąd się ośmiesza .
 

Właśnie - "ośmiesza" oto właściwe słowo. Traci jakiekolwiek resztki powagi. Pokazuje się jako instytucja albo tak leniwa, albo tak niekompetentna, ze każdy może jej wmówić wszystko. To żałosne i byłoby tylko żałosne, gdyby nie ogromne konsekwencje społeczne takiego postępowania...
 
don_diego44 (46) Tychy   2011.11.26 23:58
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
fleurdumal Zgadzam się z Tobą .Sądowi jak najbardziej zalecane byłoby intensywniejsze myślenie . Tutaj , sędzia dostał od jakiegoś "naukowca" tą ekspertyzę i niezastanowiwszy się nad jej treścią ,uznajac ją chyba za jakąś prawdę objawioną , wydał na jej podstawie orzeczenie .Czymś takim , po prostu ,sąd się ośmiesza .
 
fleurdumal (41) Emolandia   2011.11.26 14:17
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
don_diego44:
I takie właśnie mamy sądy .Jakiś czas temu , pewna sędzina miała wątpliwości , czy homoseksualizm jest zboczeniem czy nie a teraz sąd rejstruje zakaz pedałowania i jeszcze ta ekspertyza ,że jest to zakaz stosunków homoseksualnych w miejscach publicznych co jest zgodne z powszechnie obowiązującą normą .Wszystko to jest żenujące .Kto w ogule orzeka w tych sądach ? Wypadałoby tu napisać kilka epitetów pod adresem wysokiego sadu ale nie będę się wyrażać ;)
 


Po raz kolejny mamy tu do czynienia z bezczelną manipulacją jak niegdyś reklamy "piwa bezalkoholowego" z mrugającym oczkiem, czy farmazony pt. "my wcaaaale nie jesteśmy nazistami" albo że rozpierduchę w Warszawie 11.11 zrobili "chuligani" - ONR nic z nimi nie miał wspólnego - nic. Huh.
Zmierzam do tego, że uzasadnienie iż znak przedstawia " zakaz stosunków homoseksualnych w miejscach publicznych co jest zgodne z powszechnie obowiązującą normą " to zwyczajna kpina, bezczelna kpina w żywe oczy. Cóż bowiem z tego dalej wynika? Że stosunki heteroseksualne w miejscach publicznych zakazane nie są? No bo dlaczego wobec tego nie ma dwóch znaków?
Swoją drogą ciekawa jestem, jak praworządne chłopaki i dziewczyny objaśnią małym naziolkom, których spłodzili taki znak kiedy o niego zapyta dziecina, załóżmy, pięcioletnia? Będą jej taaaaakimi świństwami brukać niewinną duszyczkę? A przecież oni chcą po ulicach z tym "legalnym" znakiem łazić, to pewne!
Generalnie proponowałabym zaprojektować i umieścić w każdym polskim sądzie na honorowym miejscu znak: "Nakaz myślenia"!!!
 
duch_i_mrok (91) tu i tam   2011.11.26 14:11
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
Zarzucają że obnosimy się ze swoją orientacją co im bardzo przeszkadza, a sami to co wyprawiają :) ? chodzi mi oczywiście o ten znaczek z dwoma ludzikami ;] już totalnie mają zryty beret z frustracji że nie mogą nam dopieprzyć.
 
rezzy (26) Kraków   2011.11.26 3:26
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
don_diego44:
kafor Że w sądach orzekają sędziowie to wiem. Chodzi o to , jakiej jakości są to sędziowie.
 


Wątpliwej zaiste... wątpliwej :D
 
don_diego44 (46) Tychy   2011.11.25 22:26
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
kafor Że w sądach orzekają sędziowie to wiem. Chodzi o to , jakiej jakości są to sędziowie.
 
kafor (46) polskie   2011.11.25 21:25
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
W sądach orzekają sędziowie - w tym panie.

Sędzina to - dawniej - żona sędziego / sędzi. :}

http://pl.wikipedia.org/wiki/Sędzia
 
don_diego44 (46) Tychy   2011.11.25 21:05
cytuj    zgłoś    podoba sięnie podoba się 0
 
I takie właśnie mamy sądy .Jakiś czas temu , pewna sędzina miała wątpliwości , czy homoseksualizm jest zboczeniem czy nie a teraz sąd rejstruje zakaz pedałowania i jeszcze ta ekspertyza ,że jest to zakaz stosunków homoseksualnych w miejscach publicznych co jest zgodne z powszechnie obowiązującą normą .Wszystko to jest żenujące .Kto w ogule orzeka w tych sądach ? Wypadałoby tu napisać kilka epitetów pod adresem wysokiego sadu ale nie będę się wyrażać ;)
 
strony:   1 2

Ostatnie newsy 


Protest: TVN24, Wyborcza, UM o Marszu w Krakowie Rozpowszechnianie nieprawdy? O krakowskim feminizmie u Grodzkiej Jutro kolejne spotkanie "U Grodzkiej na Brackiej" Pilne: druga ustawa w Sejmie! Ustawa o umowie związku partnerskiego złożona do laski marszałkowskiej Homoseksualność jak gwałt? Homofobia w programie n... KPH interweniuje ws. programu nauczania dla pielęgniarek i położnych
 

Inne tematy 

Podobnie otagowane newsy 


Sąd zbada zasadność rejestracji "zakazu pedał... "Ostentacyjna dezaprobata wobec osób o orientacji homoseksualnej" Prokuratura i RPO: odwołanie się od decyzji sądu Nie będzie "zakazu pedałowania"? Sąd odmówił rejestracji "zakazu pedałowania&q... NOP zapowiada zaskarżenie postanowienia sądu Symbole NOP-u testem dla Gowina? Komentarze po zarejestrowaniu m.in. "zakazu pedałowania"
 




Zaloguj się
konto:
hasło:
» logowanie

Zaloguj Zaloguj
» zarejestruj się za darmoi skorzystaj z wszystkich funkcji naszego portalu randka gej książki les gej lgbt

 
teraz wszystkich online: 103
Mamy już 79061 zarejestrowanych użytkowników.
Dołącz do największej społeczności gej&les w Polsce!

patronat




      czas generowania: 0.035 s.